onsdag 7 september 2011

Helvetet på jorden?

Nu måste jag få ventilera...

Har just genomfört en liten tur till Ikea, detta nazistnäste strax utanför stan. Nu var det inte om just detta med Kamprads hjärndödhet detta skulle handla. Nä. Bara ett allmänt " vad faaaaan är det med Ikea?" Vad är det med stället som suger all livskraft ur en? Å varför är det som med barnafödande, att man glömmer bort hur överdjävligt det är, så fort det är över?

Denna gång var jag där själv. Inget gnälligt sällskap, varken barn eller vuxengnäll har jag att skylla på. Inte var jag där särskilt länge heller. Det är vardag, mitt på dan. Inte söndag efter lön. Fikade gjorde jag. Läste bok. Tog det lugnt.

VARFÖR MÅR JAG DÅ SÅ HÄÄÄÄÄÄR?

Huvudet bultar, jag känner mig avskärmad från omvärlden och dessutom mår jag lite illa. Trött som fan.

Ikea, vad har ni i tilluften? Jag är säker på att jag är nåt stort på spåren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar