torsdag 29 september 2011

konstigt

Jag hade en gång så mycket att säga. Många var tankarana, irritationsmomenten och, inte minst, idioterna. Kärringen slutade, jag lämnade mitt gamla liv och började må bättre, fann lite lycka i tillvaron, fann kärlek. Det var inte så dumt.

Det senaste åren har jag gråtit, säkerligen fyllt ett eller annat badkar. Ångesten har slagit sina klor kring allt som är mitt jag. Allt som jag trodde var jag. Jag är inte samma person idag. Jag har lärt mig många läxor. Å fan ska veta att jag lärt mig dem den hårda vägen, inga gratispoäng nånstans.

Livet ljusnar, allt har en ände. Även det mörkaste mörkret kan lätta och släppa in ljus. De små fina mår bra, jag mår bra. Jag är en bättre människa idag.

Jag har många anledningar att vara lycklig, på många plan är jag det. R i k t i g t lycklig. Om nu bara alla rädslor kunde ge med sig. Betar av dem. En efter en. Slår ihjäl dem. Vissa överlever trots att jag slår hårt och har hjälp. I bland är inte fyra händer tillräckligt. Men det är dubbelt så många som två. Och jag har tid.

Glitterflickan vs. Rädslorna. Det är en match JAG tänker vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar