onsdag 4 maj 2011

Girig

Jag erkänner, jag är girig. Idag började och avslutades budgivningen på mitt och exets hus. När budgivningsnivån precis passerat det vi vekligen behövde för att finansiera våra nya boenden var jag överlycklig, hoppade runt och tjoade på arbetsplatsen. Gjorde förskräckliga segergester (ja...skäms som fan nu...) och var allmänt übermunter. Sen passerades den nivån och pengar började ticka in på "bonuskontot". Där nånstans tror jag girigheten slog till. Från nöjd och glad, "nuharviiallafallsådetsäcker!!!" till "fanshitåhelvete" till "ge mig meeer". När vi fått 300' mer än vi behövde och sms:et med det budet kom stod jag på Åhléns. Jag gapskrattade. Detta var ju löjligt Vem vill betala så mycket för ett sånt hus? Ja, jag är inte otacksam, inte så...bara brydd. Sen gick buden upp ytterligare och till sist tog det stopp. Då...när vi fått 450' mer än vi behövde, när vi fått 400' mer än vi nånsin vågat tro, DÅ DJÄVLAR! Fan....kunde vi inte fått bara lite till, bara 100'?

Girig. Nöjd, men girig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar