fredag 8 juli 2011

Nån man gillar och så de som ogillar

Att ömsesidig kärlek är en sällsynt gåva är nog nåt alla kan hålla med om. Kärlek kan vara enkel och okomplicerad likväl som den kan vara djävligt komplicerad och ångestfylld.

Ju fler personer som berörs och ska vara med och tycka till om kärleken desto mer komplicerad tenderar situationen kring den bli. Det säger sig självt.

Jag skulle önska att det kunde vara upp till de två som delar gåvan att tycka om den. Önska kostar ingenting.

Är det ok att jag föreställer mig själv i nån slags Terminator-Linda Hamilton-skepnad med en stor djävla multipickadoll (eldkastare/granatkastare/k-pist eller så...) stående i förgrunden, brinnande bilar skymtandes i fjärran, och en skock med får...förlåt...FOLK, menade jag..som i skräck väntar på jordens undergång.
.? Jag vill skjuta dem, få dem att hålla käft, visa mittenfingret och som en galning vråla "FUCK YOU! AND YOU, AND YOU...FUCK YOU ALL, YOU MOTHERFUCKERS!" (eller nåt snarlikt.)

Ja, jag vet inte riktigt...men just nu känns det som en skön tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar