torsdag 29 december 2011

Off?

Låt oss säga att jag, sent en kväll när jag just stigit ut från en biograf, upptäcker att jag fått ett sms som svarar på en tidgare ställd fråga. Låt oss vidare säga att det messet i sin tur krävde svar på ytterligare en fråga, information som endast en tredje part har. Om jag då, låt oss säga kring strax innan klockan 23, skickar denna fråga till denna tredje part och får ett ilsket svar att jag, med mitt sms, väckt denne vid en okristlig tidpunkt och att denne någon, av olika anledningar, haft en jobbig dag........

Jag frågar mig: när blev det MITT ansvar att denne någon valt att inte stänga av sin mobiltelefon? På vilket sätt kan jag anklagas för att ha stört dennes nattsömn?

Konstig logik.

...och jag valde att inte ens bemöta anklagelserna. I stället erbjöd jag mig, dagen efter, storsint att göra denne någon en tjänst, liksom för att underlätta, när omständigheterna nu var som de var.

Glitterflickan vs. Någon 1-0.

1 kommentar:

  1. Ända sedan jag började använda mobiltelefon för numera rätt många år sedan har jag tyckt att en stor fördel jämfört med fast telefon är just att man enkelt kan stänga av mobiltelefonen. Sover numera alltid med mobiltelefonen ljudlös, om än inte helt avstängd. (Alarmet fungerar dock fortfarande i ljudlöst läge!) Jag håller med; det är knappast ditt fel!

    SvaraRadera