onsdag 8 juni 2011

Borrhammare

Har alltid sett mig som en självständig, kompetent kvinna. Dessutom en genusmedveten sådan. Men nånstans på vägen blev det enklare att lämna över, att låta nån annan ta hand om borrande, skruvande, mätande, måleri och spackling, däckbyte, teknik, ja, ni vet... Till viss del beroende av lathet, ansåg nämligen att jag redan gjorde så mycket att det bara var skönt att lämna över ansvaret för de bitarna. De klassiskt "manliga" grejerna och fixet blev exets ansvar.

Nu har jag åter tagit kommandot, har gett mina små en anledning att faktiskt tro mig när jag säger att det inte bara är pappas hammare, borr, skruvdragare mm.
Visat att jag kan lika bra. För det kan jag. Kan så djävla mycket.

Känner mig stark.

2 kommentarer:

  1. Du är nog de jättebästa av alla som finns.
    Men jag vill ha tillbaka den där borrhammaren innan helgen, så jag kan göra hål i MINA nya väggar.

    Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeller... så kommer du över och gör dem åt mig?

    SvaraRadera
  2. Klart jag gör hål i dina väggar. Villkoret är bara att barnen måste se på. Så de lär sig.

    SvaraRadera