onsdag 24 november 2010

lite sällskap?

Hade grannarna över en stund i kväll. De ville så gärna träffa vår kattunge. (Kommer tillbaks till detta om en stund.) Grannarna är mor och far Granne och tre barn. För skojs skull Barn 1, Barn 2, Barn 3 i kronologisk ordning. Barn 2 å 3 är precis jämngamla med mina å Barn 1 har just börjat skolan. Far Granne hade den goda smaken att stanna hemma- tackar!

Så....

Resultat av kvällens samkväm:

*mina öron ringer eftersom Barn 3 skrek av lycka på en frekvens som säkert är olaglig, om inte annat..olämplig, var gång hon såg katten. Min jämngamla, Liten, pratar snällt och försiktigt med djuret hon...

*samma skitunge som pajat min hörsel bet oxå sönder kisses fina boll, som Liten valt i lokala djuraffären. En bit skumgummiboll, den största, hittade jag i Barnets mun. Borde kanske inte reagerat riktigt så snabbt som jag gjorde på att kinderna putade misstänkt mkt. Två kom min Liten och gav mig  mamma, ta'si! och den sista fann jag just soffan.

* Barn 2, 4 år, gick runt och såg ut som om nåt mycket stort, läskigt och vildsint skulle hoppa på honom vilken sekund som helst. Ville bli buren. Hela tiden. Asrädd för gullkisse...

*Barn 1 byggde lego tillsammans med Stor i hennes rum. Hela tiden. Såg'en knappt. Jo...vi sa hej då.... Å rummet såg inte ut som innan han kom, när han hade gått...say no more...

*jag hann dricka en kopp te

 Te,  det var bra. Annars: Skitkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar