tisdag 23 november 2010

min mamma

är inte en sån därn mamma som stöttar och står vid min sida i alla väder. Nej, hon är en sån som kommenterar, gärna fler gånger samma vecka,"men varför har du inte den där vita mössan?" Underförstått, den där du har på nu är ju ingen hit direkt. Men det kan hon ju inte säga. Det vore ju inte snällt.

Min mamma är en sån mamma som aldrig tar mitt parti när jag å sambon tjafsar/bråkar. "Va snäll mot P" säger hon.

Min mamma är en sån som på fullaste allvar tycker att jag ska vara tacksam som har en "man" som "faktiskt hjälper till". Vaddå hjälper till? Jag blir faan tooookig. Han hjälper inte till. Han bidrar med sin del och jag min. Det förstår hon inte, min mamma.

Min mamma är säkert som många andra mammor där ute. Varken sämre eller bättre än genomsnittet.

Ja, jag tänker då fan inte bli som hon. Nån annan som tänkt samma tanke? Nån?    
 ..tänkte väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar