söndag 17 april 2011

Jättesur

Pirret I magen, benen faktiskt lite ostadiga. I munnen redan ökad salivproduktion. Smyger, trots att jag är ensam hemma. Han väntas inte på länge än. In, dörren på glänt. Åh, spänningen! Där! Prasslar lite, försiktigt...inte rubba den en millimeter. En liten millimeter skulle innebära slutet, döden... Pillar långsamt å metodiskt ut en..in I munnen. HELVETE! Chocken..! Ut igen. Tungan försiktigt mot den illgröna, skrovliga ytan.

Tar ett par minuter att komma igenom det värsta, sen bara härligt kvar. Tar en till. Sen törs jag inte utmana ödet längre. Smyger ut igen.

3 kommentarer:

  1. Aldrig snott en "Jättesur" från en storebror? ...då vet du inte vad det innebär I skräckblandad förtjusning.

    SvaraRadera
  2. Jag har ont om storebröder.

    Men om min lillasyster försökte skulle hon få stryk. Jag väger ungefär fyra gånger så mycket som hon, så hon är chanslös.

    SvaraRadera