fredag 22 april 2011

Reducerat pris?

Har hamnat i konflikt på arbetsplatsen. Jag verkar vara den enda som inte förstår logiken i att bofasta på Gotland ska ha reducerat biljettpris på färjan in till "fastlandet". Va fan. De har ju valt att bo där. Argument som "men de bor ju på en ö..", "de är ju födda där"...håller inte för mig. Ja, so? Om jag råkar vara född på djävligt avlägsen plats i ex Norrlands inland har jag ju fan inte reducerat bensinpris.

Nej, det är fan inte synd om dem. Anser jag. Lite konkurrens på färjetrafiken kanske skulle gynna samtliga resenärer, men reducerat pris...nej, jag fattar inte logiken. Helt enkelt. Kanske är jag dum.

Avslutningsvis ett citat av 12-årig Fåröbo (Fårö, den där lilla ön utanför Gotland, ni vet... ):

"Jag har varit på fastlandet, men aldrig i Sverige."

5 kommentarer:

  1. Så dom som bor lång ut på SLs linjer ska också ha reducerat pris för dom är ju kanske födda/uppväxta där. Är inte det samma sak? Jag håller med dej GF. Bosätter man sig på en avlägsen plats så får man ta konsekvenserna av det.

    SvaraRadera
  2. ..då är vi två mot dumheten nu då..?

    SvaraRadera
  3. Du och jag GF, du och jag =0)

    SvaraRadera
  4. Tre. Jag vill också vara med, om det är ok.

    SvaraRadera
  5. Duh! Såklart du får hänga på, Te. Vi tre mot dumheten.

    SvaraRadera