fredag 1 april 2011

Kom nu ra'- vaddå?

Har nu tillbringat en vecka hemma med Liten som varit sjuk. Jag har haft mycket att tänka på och därför, måste erkännas, har det blivit en hel del tv. Barnprogram. Jag är rätt bra på att tas med barn, de brukar gilla mig.

Känner mig så kluven...

Tycker, uppriktigt tycker, att programledarna på Bolibompa/barnprogrammen är suveräna. Duktiga. Jag är imponerad. Samtidigt kan jag inte tänka mig nåt värre än deras jobb. Att stå framför vuxna i en studio och prata till barn. Jag skulle skämmas ihjäl. Skulle aldrig kunna. Men så är jag den där typen som sitter med skämskudde i soffan oxå. Åh...att känna sig bortgjord. Mitt värsta.

2 kommentarer:

  1. Fast... De bästa barnprogramledarna, är de som INTE pratar så mycket till barn, utan till andra människor.

    Trazan och Banarne. Skådisar, som gör trams, det är en annan sak.

    Clownen manne förutsätter att barn är dummare än vuxna, inte bara mindre erfarna. Därför suger han apballe.

    SvaraRadera
  2. Clownen Manne är nog faktiskt nåt av det läskigaste vi har i det här landet...

    SvaraRadera