onsdag 6 april 2011

Å så lite arbetsplatsförlagd ilska...

Fin-kollegan och jag var rörande överens om arbetsfördelningen idag. Hon och Kärringen skulle ta hand om det övergripande medan jag fixade med dator, bilder å vissa utskrifter. Sånt som de, de gamla fossilerna, fått för sig att de inte kan... Sånt som jag gör på en fjärdedel av tiden som uppgiften skulle kräva av dem.

När vi sen sammanstrålade hade fin-kollegan nyheter. Kärringen hade kommenterat min frånvaro, kommenterat att den uppgift som hon trodde var den jag skulle utföra, vilken I verkligheten var ungefär en tredjedel av det jobb jag skulle göra , "inte borde ta mer än fem minuter..."

Men då så kärring! Då har vi arbetsfördelningen färdig till nästa gång. Bra! Fem minuter får du! Sätt fart!

Djävla stolpskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar