torsdag 28 april 2011

sopor och stolpskott är nära släkt

Autentisk statusuppdatering på fejjan:

Idag fick jag veta att min ögonfransförlängare ska sluta i juni....hur ska det gå? Jag har ju gjort fransarna hos henne i 2 år. Jag kommer inte klara mig utan henne :(

Skit i polarisarna, kärnkraftverk som läcker oändliga mängder radioaktivitet, sverigedemokraternas ökade stöd, privatiseringen, fattigdom, svält, hedersmord, våldtäkter inom äktenskapet, homohatet....vargjakten... Nej, strunt i det, för nån i min yttre bekantskapskrets måste från och med i juni byta ögonfransförlängare. Det är riktiga nyheter det. Ve och fasa, tänk om hon inte hittar nån ny och måste nöja sig med sina egna, lite kortare, ögonfransar.

Borde svara...
Ja, du Bekant. Det kommer att gå alldeles utmärkt, ska du se. Du kommer fortfarande ha ett hus att bo i med din friska familj, ett hus med nyrenoverat kök i shabby chic-stil. Du kommer ha ett jobb, en inkomst och därmed också mat för dagen. Du kommer inte behöva utstå  terror, politiskt förtryck, flykt eller en omgivning vars luft dödar allt den kommer i kontakt med. Du kommer inte få syra hälld över dig eller bli stenad till döds. Du kommer inte behöva dölja ditt hår för gud och alla män som förmodas åtrå dig. Du kommer få läsa vilken litteratur du vill, dina barn kommer få gå i skolan. Du kommer inte förlora din son eller dotter då de trampar på en nergrävd mina på väg dit. Din dotter kommer inte tvingas in i ett äktenskap innan hon nått sina tonår och din son kommer inte behöva ansluta sig till gerillan. Dina barn kommer inte tvingas se på när mamma våldtas i timmar och din dotter kommer inte behöva frukta att det är hennes tur efteråt.
Ja, du Bekant.  Det kommer gå bra och framför allt, du kommer klara dig alldeles utmärkt.

Djävla stolpskott!
/ fd bekant

Lägga ner fejjan nu, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar