torsdag 10 mars 2011

Djävla sätt

Att vara säker på sin sak, kan ju vara ett vinnande sätt å koncept i exempelvis arbetslivet. Men att med arrogans och emfas påpeka att det du själv säger är rätt, utan att ens ta in vad någon annan säger till dig, det är dåligt på så många sätt att jag inte ens vet var jag ska börja.

Just det hände mig flera gånger i går.
Bland annat när vi tre som skulle gå på kurs tillsammans skulle bestämma mötesplats. Efter diskussioner fram å tillbaka om var vi skulle ses, och vilken plats alla tre utan problem skulle kunna hitta till, bestämde vi oss för Punkt D. Detta eftersom förlagen om Punkterna A, B och C följdes av mitt osäkra..."men jag är inte heeelt säker", vilket inte alls är karaktäristiskt för GF. Å det är sant. Jag har ett djävla lokalsinne. Men vissa platser kan jag inte ens bry mig om att försöka bemästra, eftersom jag nästan aldrig befinner mig där. Så. På utsatt klockslag, kvart över hel, väntade jag och Fin-kollegan på honsompratarjämtåständigtomsåntingenorkarhörapå. Efter fem minuter ringde jag upp henne. Såhär gick turerna:

"Hej, det är jag, var är du?"

"Jag står och väntar på er, var är NI?"  "Jag står och väntar där vi bestämde att vi skulle ses."

"Nej, för här står Fín-kollegan och jag. Å du är inte här."

"Jaha...men då missförstod jag, vart möts vi nu då?" "Ja, men jag står vid X bredvid XX, där vi sa. Det var det sista vi sa och bestämde."

"Fast..det var inte det sista vi bestämde eftersom jag inte hittade dit. Vi sa att vi skulle ses vid XXX eftersom jag var så osäker, men vi kommer till dig så ses vi strax!"

"Ja men va bra, ses snart då!" "Jaha."

Väl där påpekade vi skämtsamt att det var tur att vi ringt så vi inte skulle stått ännu längre och väntat på olika håll.

"Ja, verkligen. Himla dumt att vi missförstod varandra fast vi förökte vara så tydliga..." "Ja, jag har stått här och väntat sen fem i."

Jaha? Det är väl fan inte mitt fel ditt arroganta djävla stolpskott . Lyssna ordentligt nästa gång och planera din resa bättre, pucko. Eller håll käften.

2 kommentarer: