söndag 20 mars 2011

Utmanad av Emster

Vet inte om det är en ära att ensam få ta på sig uppgiften...eller om hon gör det för att djävlas. Hon är rätt bra på det. Men... Har härmed axlat oket av åtta bloggare och tar helhjärtat på mig uppgiften att berätta åtta saker om mig själv.


  1. Jag har skitsvårt för att säga förlåt efter bråk
  2. Jag har inte körkort, det blev lixom så när körskollärare 1 uppmanade mig att gasa vid övergångsstället där en man av afrikansk härkomst just korsade gatan och när körskollärare 2 kommenterade "he he...snygg häck" (ja, det fanns en häck vid sidan av trottoaren men det var inte där han tittade.)
  3. Ibland drömmer jag att jag kan prata flytande tyska. Skithäftig känsla. Det kan jag inte på riktigt. Nein. Nein.
  4. Jag läste naturvetenskapligt program på gymnasiet eftersom det är det duktiga flickor förväntas göra. Jag HATAR kemi med hela min själ och ville egentligen gå  det musikstetiska programmet. Fast...där var man tvungen att göra antagningsprov, duktiga flickor räds motgång å vågar därmed inte följa sitt hjärta.
  5. Min pappa är kemiingenjör. Hans favorituttryck under min gymnasietid var "GF, bli vän med din kemi" Vi är fortfarande osams. Inte pappa å jag. Å tur är väl det.
  6. När jag skulle fylla nio år önskade jag mig ett marsvin mer än nån nånsin önskat sig något. Jag fick paket, lagom stort att rymma en mindre råtta. Där i låg en nyckel till vår ytterdörr. "Grattis, du har blivit ett nyckelbarn." Ljudet av små marsvinstassar på golvet i mitt rum blev aldrig verklighet.
  7. Jag väger lika mycket idag som jag gjorde på högstadiet.
  8. Jag avskyr min närmsta kollega, hon är den där lappen i nacken på tröjan som skaver och alltid vänder sig åt fel håll. Den där som gör att den fina tröjan bara känns skit.
Å allt det där pratet om kemiska formler på droger är bara trams. Inget jag på något sätt minns eller tänker kännas vid. Inte heller minns jag tilldragelsen att Emster skulle varit i mitt hem, trots att hon noga kan redogöra för exakt var jag bodde. Jag förnekar å det starkaste å hävdar bestämt att alltihop är en sammansvärjning, allt för att få mig att hamna i dålig dager. Hon försöker helt enkelt stjäla mitt glitter. Å vegemite är fördjävla äckligt. Nästan lite som...bajs. Å Emster kan inte spela didgeridoo. Nej, inte jag heller för den delen.

1 kommentar: