tisdag 8 mars 2011

kvinnor emellan

Fan för att arbeta i kvinnodominerad miljö. Det är så fruktansvärt kletigt kvinnor emellan. Så djävla fint och trevligt på ytan och så fruktansvärt vidrigt med knivar i ryggen så fort man börjar skrapa lite på ytan. Min arbetsplats är sån. Jag är oxå sån. Jag pratar skit med mina allierade. Å ger mig fan på att det pratas en hel del om mig oxå. Undrar vad de säger?

Skulle väldigt gärna vilja veta. Vad tänker de om mig? Vad tycker de? Vad är de uppriktigt avundsjuka på och på vilket sätt yttrar sig detta?

Kanske är det ingen som säger ett enda ord om mig, jag kanske helt enkelt inte inte räknas som tillräckligt viktig?

Hur som helst... Skulle så väldigt gärna arbeta tillsammans med män. Jag trivs i deras sällskap. Och upplever alltid att känslan är ömsesidig. Inte är det väl kladdigt å kletigt på samma sätt, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Fall inte för myten att allt är enklare med män. Det är precis likadant. Trust me.

    SvaraRadera
  2. Kanske är det oxå kladdigt männen emellan, men jag blir en egen isolerad enhet som slipper kletet. Som ung kvinna lixom. Det gillar jag.

    SvaraRadera
  3. Det är samma fast man pratar om fotboll istället för vadnutjejer pratar om.

    SvaraRadera