onsdag 2 februari 2011

cred till STIGA, men...

Köpte varsin Stiga stjärtlapp till mina små för kanske tre veckor sen. I helgen åkte vi, hade skitkul. Ja, ända tills tvååringen kom uppför backen bärande på sin lapp, med stor spricka rakt över. Efter två utestunder, med normal två- och fyraåringsåkning var den helt slut, och jag förbannad. Vad är det för skit de säljer?

Satte mig genast och skrev smågrinigt mail till deras konsumentkontakt, talade om fakta kring vår åkning, och att jag var besviken på bristen i kvalitet och hållfasthet.

Dagen efter hade jag följande svar i min  mailbox:

Hej Glitterflickan,

Tråkigt att höra att er STIGA Slider Walrus gått sönder, så skall det inte vara. Vi strävar alltid efter att våra kunder skall vara nöjda.  Vi skickar en ny STIGA Walrus till dig.

Med Vänliga Hälsningar
Schysst Snubbe STIGA Sports AB


Ska det vara såhär enkelt?

Först äckelteet som genererade 70 spänn i presentcheckar, å nu en helt ny produkt utan nån som helst verifikation från min sida. Schyssta Snubben har ju faktiskt ingen aning om huruvida jag talar sanning eller är full av skit. Jag kanske inte ens har köpt varan jag nu påstår lämnat mig besviken på grund av bristande kvalitet? Ja, ja goodwill å allt sånt. Jag fattar väl det oxå. Men...om det nu är såhär enkelt, hur många är det där ute som drar nytta av systemet, som utnyttjar det? Som skickar en massa såna här mail och får produkter gratis..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar