tisdag 15 februari 2011

om viktiga och riktiga val i livet

Tror jag missat att nämna att jag utöver ansvaret för allt annat på arbetsplatsen även handleder en praktikant. En ambitiös och ivrig sjuttonåring som just nu får sin första riktiga erfarenhet av arbetslivet. Å vilken erfarenhet! En mer välfungerande arbetsplats än min får man ju leta efter... Eller inte, hur var det nu?

Hon är duktig, gör det hon ska. Men...hon är ändå bara sjutton.

Fast från och med idag har hon stigit i graderna, en hel djävla massa. Just nu ligger hon satans bra till hos sin handledare. Nu undrar ni vad hon gjort, eller hur? Sparkat undan benen på Kärringen, puttat henne framför en lastbil, lagt laxermedel i maten..gladpack över toasitsen..?

Nej. Mycket bättre än så. I dag hade tösabiten nämligen med sig eget te till jobbet ("jag är inte så förtjust i den sorten ni har här"), och hade dessutom hyfs och vett att erbjuda sin vilt dreglande handledare den andra medhavda påsen. Hon gör vad hon ska, försöker, ställer frågor och visar intresse för att utvecklas. Dessutom har hon god smak. Nu blir det banne mig finfina vitsord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar