söndag 20 februari 2011

Kväll hos Glitterflickan

Föräldrarna var här ikväll.  Jag fick leka ungt, tekniskt geni. Både tömma kamerans minneskort(!), bränna cd(!) och demonstrera videokamera(!). Just! TÖMDE (raderade) minneskortet(!) oxå. De var djupt tacksamma och mycket imponerade. Tur att man gått en knapp termin tekniskt program på gymnasiet...   *he he*

Kl 22.00: Ensam med barnen. Liten somnade och sover gott. (Yeay!)

Kl 22.30: Stor har hysteriskt ont I ett öra (Nej!)  Hon kan inte ligga, halvsitta, kramas i famn i soffan. Skriker, gråter, sparkar med benen å håller sig för örat, bankar med knuten näve utanpå.

Kl 23.30: Äntligen lugn. I min säng med dator å svtplaybompa.

Å jag som skulle dricka te å se på Solsidan. Djävla skit.

Kl 23.50 : Nu vill hon stänga av å sova. Jag stoppar om henne å går och gör lite te.

Kl 00.03: Hon vaknar gråtandes. Bär till hennes egen säng. Stoppar om. "Jag kan inte sova om du inte säger att du älskar mig, mamma" gråter hon. "Öronvärken gör så jag inte kan sooooova." (hur många 4-åringar uttrycker sig så?) Kramar. Säger "jag älskar dig av hela mitt hjärta, finaste, finaste...shhhh, sov nu." Stryker henne över kinden, över håret. Smeker. Stryker. Långsamt, lugnande.

Kl 00.40: Sitter vid köksbordet. Ska jag gå å lägga mig? Är det nån idé, eller kommer nån av dem vakna då? Sitter kvar en stund till.

Skickar sms till ansvarig på jobbet: "Hej jobbet, kommer inte i morgon heller."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar