fredag 25 februari 2011

gjort det igen

Har skickat ännu ett klagomail.

Fin-pappan fick under våra familjers gemensamma middag i det glittriga hemmet ett vred från någon slags maskin (typ litet spisvred) i sin sallad. Äckligt. Motbjudande. Farligt. Framför allt motbjudande.

Vredet och salladspåsen dokumenterades och bifogades till mailet som innehöll både floskler som "upptäckte i tid innan han satte det i halsen" och "vill inte ens tänka tanken [---]om något av barnen fått det i halsen!" samt "..skakad och tämligen upprörd ".

Hur mycket ersättning genererar ett sånt mail? Ska vi gissa på...en ordentlig ursäkt? Eller en ordentlig ursäkt och...sallad för ett par månader framöver? Eller en ordentlig ursäkt och värdecheckar på...sisådär en 100 spänn? (I så fall: Jag vill inte ha er sallad, så dra åt helvete!)

Va? Vad tror ni? Jag gissar på en ordentlig ursäkt innehållande ungefär:

"naturligtvis beklagar vi det inträffade och självklart är vi måna om vår kvalitet... Vi ersätter dig gärna för den förbrukade salladspåsen och sänder dig därmed en värdecheck på 20 kronor. Vi hoppas du även fortsättningsvis kommer att välja våra produkter.

Med vänlig hälsning
Vanligt förekommande Namn
Salladspåsen AB, Kundkontakt "

........eh, nej. Det kan ni ju faktiskt lita på att jag inte kommer att göra. 

Å ja, uppdatering kommer, var så säker!

2 kommentarer:

  1. Oh ja.

    Måste skriva lista på vad jag ska göra med förmögenheten jag kommer få efter att jag stämt dem "american style"...

    SvaraRadera