torsdag 16 december 2010

fråga Magdalena

Har ett dilemma... 

Jag har nämligen fått en vänförfrågan på Fejjan från en person som jag då och då har kontakt med genom jobbet.Inte så ofta personligen, eftersom han inte bor i Sverige, men via mail, nån gång i veckan eller så. Det är ingen vän direkt, men...man kan kalla honom för kund.

I bland på Fejjan skriver jag saker om min arbetsplats, inte utpekande om nån särskild (ni vet ju om vem...) men generellt om att jag blir tokig, eller så. Detta är ju information som jag inte vill delge min kund, och det känns lite konstigt att sudda ut gränsen mellan arbete och privat genom att ge honom tillgång till mitt konto.

Å andra sidan är han en trevlig prick som jag absolut inte har något emot personligen.

Vad säger Magdalena Ribbing om att ignorera vänförfrågningar? Nån som har koll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar