onsdag 15 december 2010

kamma re' å skaffa ett (annat) jobb

Ja, jag vet att jag har en massa åsikter om folk å deras förehavanden. Med all rätt.

Till exempel nämnde jag i ett tidigare inlägg att jag ändå anstränger mig litegrann för att se något så när respektabel ut en vanlig dag på jobbet. Nu har jag precis, efter en lång studie, insett att Kollegan inte kammar sig en vanlig arbetsdag. Hon kammar inte håret. Måndag till fredag drar hon överhuvudtaget inte en kam genom barret. Vad hon gör på helgen slipper jag se och bry mig om. Alla som sett en kortare frisyr okammad efter en natt på kudden kan föreställa sig hur hon ser ut i huvet. Min tes bevisades på julfesten då jag tydligt noterade skillnaden mellan kammat och okammat hår

Jag har sagt det förr och nu säger jag det igen, kvinnan kan ju inte vara riktigt riktigt funtad. Eller för att citera en god vän "Hur klarar hon av att gå upprätt?"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar