måndag 27 december 2010

så djävla nöjd

Jag har en viss fäbless för 50-talet. Har en del prylar, möbler, porslin och sånt hemma. Gillart' som tusan å har gjort väldigt, väldigt länge.

Några dagar innan julafton kom jag plötsligt på att far min har finfina skåp hemma, teakskåp med ruggigt snygga nycklar.( Att man kan gå igång på nyckeldesign..?) De skåpet skulle naturligtvis göra sig mycket bättre i mitt vardagsrum än den trista ikeatvbänkmedfrostadeglasdörrar som jag aldrig haft särskilt varma känslor för.

Nu har vi bytt, far å jag. Finfina skåp som jag är så sjukt nöjd med står här framför mig. Tråkskåp hemma hos farsgubben som egentligen inte bryr sig så mycket så länge funktionen är densamma.

Fan, vilken bra idé det var att byta. Klappar mig själv på axeln. Så djävla nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar