onsdag 22 december 2010

handtag, famntag, klapp eller...

På tal om crappy julklappar...

Idag var min sista arbetsdag innan jul!  Fick i morse julklapp av fin-kollegan, i smyg eftersom hon inte hade nån till Kollegan. Jag, som har kopplat bort hjärnan totalt, hade såklart ingen åt henne... Tänkte såklart att jag skulle fixa nåt innan dagen var slut, för jag är ju en snäll flicka, som dessutom gillar fin-kollegan skarpt!

Dagen gick och när jag hade 20 min kvar att jobba på detta året ansåg Kollegan att jag kunde smita iväg hemåt. Tackade fint för detta och talade om att jag skulle i väg på ett ärende och sedan komma tillbaka och hämta alla mina saker, Här skulle det handlas fin-kollegejulklapp... Tar på mig jackan och möts av draken som står och räcker fram fin cellofaninslagen godispåse och får dessutom en något stel kram med ryggdunk. Jaha... Då var det inte en utan två klappar som skulle införskaffas...

Så slutade detta arbetsåret med att jag och Kollegan utväxlade både klappar och två kramar, på en och samma dag. Det hade man väl aldrig kunnat tro!

(Fin-kollegan fick dock finare klapp... Nån djävla måtta får det väl ändå va på fjäskandet!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar