måndag 27 december 2010

Porr - eller hur tiderna förändras

Idag var dagen för det stora årliga släktkalaset. Mycket trevligt på alla de sätt. Många samtalsämnen dryftades. Bland annat resor, framför allt resor till Italien. Ungefär så här gick turerna...

Rom är en fantastisk stad, men ju en storstad, med allt vad det innebär, Madrid har en helt annan atmosfär, det gäller att hitta de små, intima ställena,  Bologna fint, Sicilien har vi sett, ja inte riktigt hela, har det sydvästra hörnet kvar, men en stad jag skulle vilja resa till är Barcelona (ja, vi har nu lämnat Italien). Ja, det skulle vara för att se fotboll i så fall, kommenterades det. Men Zlatan spelar ju i Madrid (ja, Glitterflickan satt som en fågelholk, har varken rest i Italien eller något som helst intresse av eller kunskap om fotboll). Måste ju inte se Zlatan, tänk att få se det bästa SPELET bara...

Svärmor drämmer till med:
Men vad hette han med de snygga låren? Han som spelade på...60-talet (eller 70- eller 80, vad vet jag?) Vad hetter han nu..? I alla fall...när HAN spelade vet jag att min svägerska tittade på många matcher!!!

Titta på fotbollsmatcher för att fånga glimtar av nån (tysk?) jeppes lår? Det är skillnad det. Idag är vi aldrig mer än en knapptryckning ifrån närbilder på de mest privata kroppsdelar. Internet lämnar inget åt fantasin. Vadhelst du må önska finns inom räckhåll. Satt just och undersökte detta och jag är skakad... Jag vill inte ha flickornas exponerade och uttänjda kroppsöppningar på min näthinna, vill inte ha deras smärtfyllda blickar. Men nån vill. Och den nån behöver inte genomlida en fotbollsmatch på köpet. Den nån kanske skjutsar sin egen dotter till fotbollsmatchen i morgon bitti. Och inte fan tror jag att den nån tänker en enda sekund på att den kropp han just bidragit till att exploatera är någon annans dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar